Friday, March 4, 2022

Uppsats om mognad

Uppsats om mognad



Hur mäter man mognad? Jag fick se på egen hand hur det var att kämpa och ha rädslan för att inte ha tillräckligt med pengar för att klara mig. Det är en vetenskaplig form av mognad som är synlig och kvantifierbar. Viva Essay Online skrivhjälp och hjälp. Marknadsmognad uppstår när branschens försäljning planar ut, uppsats om mognad.





Lära sig hur:



Av Romantic Warrior 1 augusti i medlemsskrivande. Här är en kort uppsats jag skrev idag om mognad som jag inte har reviderat för mycket. Jag är angelägen om att höra alla kommentarer och kritik. Vad är mognad? När är man mogen? Hur mäter man mognad? Det är frågor som alltför ofta försummas i dagens samhälle. Vi pratar ofta om mognad med liten förståelse för vad det är. Hon behöver växa upp. Man lär sig inte uppsats om mognad i en gymnasieklass och dess djupare innebörd pratas det sällan om bland vänner. Tyvärr resulterar denna brist på exponering för begreppet mognad i en bristande förståelse för hur vi kan förbättra oss själva som individer.


Först måste vi definiera mognad och skilja mellan olika typer av mognad. När man bläddrar upp den närmaste ordboken finner man att mognad definieras som en "full utveckling. Full utveckling uppsats om mognad Vad? Detta leder till att vi skiljer på olika typer av utveckling. På vilka sätt utvecklas vi som människor? Eller, uppsats om mognad, uttryckt på ett annat sätt, på hur många olika sätt mognar vi? Även om det finns många sätt på vilka vi mognar, skulle jag vilja fokusera på de två typer av mognad som är viktigast i ens personliga utveckling: fysisk mognad och känslomässig mognad.


De uppsats om mognad typen av mognad, den fysiska, är lättast för oss att helt förstå, uppsats om mognad. Det är en vetenskaplig form av mognad som är synlig och kvantifierbar. Jag är till exempel sjutton. Medan detta bokstavligen betyder att sedan jag föddes har jorden snurrat runt solen ungefär sjutton gånger, uppsats om mognad, ännu viktigare är det ett ungefärligt mått på fysisk mognad. Genom att berätta att jag är sjutton, har du mest gillat redan antagit att jag inte har rynkor i ansiktet och att jag är vid relativt god hälsa.


Vi mäter också fysisk mognad genom viktiga milstolpar i vår biologiska utveckling som människa uppsats om mognad. För damerna, klimakteriet. När vi blir äldre "utvecklas våra kroppar fullt ut" och mäts lättast av dessa verkliga, synliga förändringar i våra kroppar. Så vad betyder detta för dig? För det första betyder det att du behöver reflektera över och förstå vem du är i förhållande till din fysiska utveckling, uppsats om mognad. Man kan inte bygga upp falska förväntningar och planera att springa ett maraton i trettioårsåldern lika bra som han eller hon kan ha sprungit det i sina tonår, och inte heller kan en tonårsflicka förvänta sig att förstå sin kropp som ett fyrtio år. gammal kvinna förstår sitt.


Ännu viktigare är att vi måste förstå fysisk mognad som ett unikt inslag i personlig utveckling förutom känslomässig mognad. Isåfall, uppsats om mognad är känslomässig mognad annorlunda? Emotionell mognad är ens "fulla utveckling" känslomässigt. Uppenbart nog, men hur ska vi förstå vår känslomässiga utveckling? Till skillnad från fysisk mognad är emotionell mognad inte lätt att definiera. Det är inte kvantifierbart, uppsats om mognad. Vi kan inte använda ett vetenskapslabb för att beräkna en individs känslomässiga mognad. Känslor är flyktiga och svåra att förstå. Även om alla ser på detta ämne olika, skulle jag vilja lägga ner några irreducerbara begrepp om ämnets axiom, om du vill.


För det första sker utveckling över tiden. Utan tid, uppsats om mognad, det kan inte bli någon utveckling, ingen förändring. Allt eftersom tiden går upplever vi som människor. Vi upplever uppsats om mognad en mängd saker: kärlek, hat, seger, tragedi. Så med tiden utvecklas vi uppsats om mognad. Utan erfarenhet utvecklas vi inte. Av detta bestämmer jag att känslomässig mognad först beror på erfarenhet. Trots detta betyder erfarenhet inte nödvändigtvis att vi utvecklas. Våra erfarenheter kan resultera i skadliga förändringar som hindrar vår mognad. Med andra ord kan våra erfarenheter hindra vår känslomässiga utveckling. Detta betyder uppsats om mognad vi som människor måste använda något slags medium för att omsätta dessa erfarenheter till positiv utveckling.


Detta medium är förnuftet. Våra rationella faciliteter tillåter oss att se, uppsats om mognad, lukta, smaka och känna på våra miljöer. Inte bara det, utan våra rationella faciliteter tillåter oss också att behandla denna information. Framstegen i vår känslomässiga utveckling beror på hur vi behandlar denna information, uppsats om mognad. Låt oss till exempel säga att Jons katt dör, uppsats om mognad. Även om han kan reagera på många sätt, ska vi bara undersöka två, uppsats om mognad. Han kan säga till sig själv: "Jag är ledsen att min katt dog, men jag ska gå vidare, föda upp en ny katt och minnas de fantastiska stunderna jag hade med den gamla.


Jag kommer aldrig att gå förbi detta. Det är mitt fel att katten dog. Jag borde ha gett honom färre godsaker och mer kattmat. På så sätt konstruerar vi över tid principer utifrån hur vi bearbetar våra erfarenheter. Dessa principer är vår personliga övertygelse. Hur kom jag fram till det? Om mognad är vår spets av utveckling, då är vi som människor kapabla till den största lyckan, de största prestationerna och den största förståelsen när vi är fullt utvecklade. Av ovan angivna skäl anser jag att erfarenhet och ordentliga resonemang är nödvändiga för en riktig mognad.


Så, återigen, "Känslomässig mognad är summan av upplevelser och personliga övertygelser som tillåter ens största personliga potential. Om det är känslomässig mognad, hur spelar fysisk mognad in?? Om känslomässig mognad och fysisk mognad summerar till en individs totala mognadsnivå, då skulle jag definiera mognad som sådan. Ju mer mogna vi är, desto mer kan vi uppnå. Det är viktigt att förstå i sammanhanget var vi befinner oss i vår utveckling. Det genomsnittliga tioåriga barnet är helt enkelt inte kapabelt att uppnå vad en genomsnittlig trettioåring kan uppnå, inte heller är det tioåriga barnet kapabelt att hantera svåra situationer på samma sätt som en trettioåring hanterar dem.


Barnet har inte haft den erfarenhet eller den typ av personlig övertygelse som en vuxen har. Så vad betyder allt? Det betyder att vi måste sträva efter att vara så mogna som möjligt med tanke på våra varierande situationer. Det betyder också att vi måste ompröva hur vi lär barn att leva sina liv och hur vi styr vårt samhälle. Om ålder är ett mått på fysisk mognad, så är det sant att ingen individ är känslomässigt mogen nog att konsumera alkohol förrän han eller hon är tjugoett år gammal? Är en kvinna mogen nog att bli mamma bara för att hon är trettio? Är seniorer mer mogna bara för att de är äldre? Naturligtvis, ju äldre man är desto mer har man upplevt, men ensam erfarenhet, kom ihåg, översätts inte direkt till mognad.


Mognad förbises och missförstås alltför ofta. Styrka, intelligens och skönhet är mycket viktigare i samhällets ögon i stort. Oavsett, uppsats om mognad, det är avgörande att förstå vikten av mognad för ditt eget välbefinnande. Jag njöt av det Jag njöt särskilt av hur du dissekerade mognad och gick igenom vad som verkade vara logiska steg i att göra det. Det finns mycket att gilla i din uppsats. Så, ta följande kritik i det sammanhanget. Jag kommer att fokusera mina kommentarer på aspekter som jag anser behöver arbeta vidare:. Genom att göra det, undvik att klaga på att folk läsaren också? fattar bara inte. Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att göra inlägg med ditt konto.


Klistra in som vanlig text istället. Endast 75 emoji är tillåtna. Visa som en länk istället. Rensa editor. Ladda upp eller infoga bilder från URL. Av Gus Van Horn blogg Startad för 3 timmar sedan.





expository uppsatser prover



Längden är kort, cirka 9 månader till ett år, så studenter kan bilda familj; köpa en bil, etc snabbare än om de skulle gå på ett universitet. Dessutom behöver eleverna inte lämna sina familjer bakom sig. Studenter som bor i ett ensamföräldershushåll och tar hand om huset kan stanna och fortsätta att hjälpa sin förälder. På så sätt kan de förbättra sitt liv samtidigt som de hjälper till i huset. College är värt pengarna eftersom det förbereder dig för en karriär, men mest av allt förbereder dig för framtiden och tillväxt som vuxen. När man ansöker till college utvärderas mycket för acceptans. Enligt College Board. org, antagningskontor granskar varje ansökan för mer än en GPA och testresultat. De granskar ansökningar för att se ens karaktär och vilka personliga egenskaper du har, vad som gör dig unik och hur du kommer att bidra till campus, har du ledarskapsförmåga.


När jag gick ut gymnasiet hade mina föräldrar inte råd att jag gick på college. Hemsida Mognad. Mognad tillfredsställande uppsatser. Öppna dokument. Uppsatsprov Kontrollera skrivkvalitet. Mognad Mognad är inte något som sker över en natt. Livet kastar kurvor och det finns alltid flera sätt att hantera situationerna. Att vara mogen är att göra rätt val och veta rätt från fel. När du fyller arton förväntas du bara vara mogen. Mognad kastas i princip på dig, så förhoppningsvis är du beredd på det. Gymnasieansvar, som att få ett jobb, budgetera din tid och lära dig att köra, lär dig färdigheter som du kan använda i ditt vuxna liv, om du väljer att tillämpa dem. Mognad handlar om val. Du kan få alla färdigheter du behöver för att överleva och om du är mogen nog kommer du att använda dem.


Att köra bil, åka till Europa, ta examen och ha ett jobb har för mig bidragit till min mognad. Jag åkte till Europa i princip själv, utan någon förälder där som kunde hålla min hand. Jag var tvungen att göra bra val, vara säker och vara mogen medan jag var halvvägs över världen från mina föräldrar. Jag tar examen i år också. Mognad hjälper mig att hålla huvudet rakt medan jag är min egen chef. De senaste två åren har jag haft samma jobb. Det här jobbet har lärt mig ansvar, hur man hanterar pengar och människor och grundläggande livskunskaper. Om jag inte var mogen skulle jag inte kunna ha ett jobb så länge.


Få tillgång till. Bra uppsatser. Mina personliga framgångsord 3 sidor. Min personliga framgång. Läs mer. För- och nackdelar med att ta ledigt ett år innan college ord 3 sidor 3 citerade verk. För- och nackdelar med att ta ledigt ett år innan college. Bättre uppsatser. personliga ekonomiska mål Ord 3 Sidor. privatekonomiska mål. Kraftfulla uppsatser. Fördelar med att studera utomlands Uppsatsord 4 sidor. Fördelar med att studera utomlands uppsats. Medan vissa människor kan mogna mycket tidigt, kommer vissa att ta lång tid. För närvarande utsätts unga för mycket information från en mycket späd ålder. Jämfört med tidigare, idag, erbjuder internet och vissa tv-program en stor del av information som har vuxet innehåll. Trots det agerar så många av dem inte ansvarsfullt.


Snarare har de varit inblandade i oansvariga beteenden som droger och missbruk. En del av dem har haft svårt att fullfölja skolan och någon annan form av utbildning. De har helt enkelt inte kunnat hålla långsiktiga åtaganden. Vidare är de oförmögna att interagera med vuxna bra och kommer att skakas vid varje tecken på smicker eller kritik. Dessutom har forskare visat att unga människor konsumerar för mycket vuxeninformation som de inte kan hantera. Eftersom deras hjärna fortfarande formas har de inte den känslomässiga kapaciteten och viljan att hantera all information. Ändå kan samhället förvänta sig att dessa unga agerar ansvarsfullt eftersom de har tillgång till relaterad information.


Naturligtvis skapar sådana förväntningar konflikter i skolan och i hemmet. Förutom de unga finns det många vuxna som kan sägas ha blivit gamla och misslyckats med att mogna. Sådana människor kan ha haft en felaktig uppväxt och var därför inte förberedda på vuxenlivets ansvar. Psykologer indikerar att föräldrar har den största rollen när det kommer till en individs mognad. Ändå är de flesta föräldrar antingen upptagna på sina arbetsplatser eller är felinformerade om att föda upp sina barn.

No comments:

Post a Comment