Wednesday, March 2, 2022

Min favoritspeluppsats

Min favoritspeluppsats



Dessutom, min favoritspeluppsats, det kan ses att kroppshållning och figuratleter är perfekta. Att spela fotboll är ett bra sätt att träna. Att spela fotboll är bra fysisk träning. Under tiden har jag flera gånger i veckan jag går på träning, där jag lär mig hur man blir en stor skridskoåkare. I början av spelet placeras bollen i mitten av planen. Det här spelet är verkligen ett spel av beslutsamhet och ger lärdomar om ihållande.





Korta och långa essäer om mitt favoritspel



Varje person har något favoritspel som får dem att känna sig bekväma och de tycker om att spela de spelen. Ladda ner PDF härifrån. Båda är korrekta beroende på din region. Cricket världsberömda spel så många människor i olika åldrar är i denna sport, min favoritspeluppsats. Oavsett vilken ålder de är, min favoritspeluppsats, de är intresserade av det här spelet och försöker visa sig som en professionell spelare. Vissa gillar att spela fotboll, badminton, simning osv. Cricket är spännande och mitt favoritspel som spelades mellan två lag med elva spelare på varje sida. Det finns typ av cricketmatch som testmatch, endagsmatch, T20-match som är den mest kända nuförtiden. Laget som gör högst min favoritspeluppsats vinner matchen.


Folk går också för badminton, tennis och andra sporter som får dem att känna sig bekväma. Cricket är det berömda spelet på subkontinenten i Sydasien och över hela världen. Människor från olika åldersgrupper älskar att spela det och älskar cricket från djupet av sina hjärtan. Vi kan se en ungdom på toppen av cricketälskare, då lämnade barn och vuxna ingen chans att spela det ens på gator, tak, tomma tomter eller min favoritspeluppsats och vi kan lätt se folk som spelar det med improviserat slagträ, tennisboll och wickets. Cricketlag anses vara gudom i sina länder och kända cricketspelare som shin warn, lance Klaussner, Virat Kohli, Shoaib Akhtar, Wasim Akhtar är kända namn inom denna sport.


När länder som Indien Pakistan eller England och Irland, anses de inte lite än ett krig. Folk står stilla när de här lagen är inne min favoritspeluppsats av varandra och till och med människor lämnar sitt arbete och fastnade för TV. Hela nationen glömmer sitt arbete och fortsätter att titta på TV. Folk firar när laget vinner och sörjer när något lag förlorade matchen, min favoritspeluppsats. Det finns många lag runt om i världen och fler lag kommer in i denna sport, min favoritspeluppsats. Få Coursehero-upplåsning: Hur man tar bort oskärpa ELLER Få CourseHero gratis upplåsning? Jag bowlar ibland och jag är också vicekapten för mitt lag, vilket är mer intressant för mig. Jag fick 55 poäng i den senaste mellanskoleturneringen på vår skola.


Vi tog pokalen och vårt lag gjorde vårt bästa för att lyckas i matchen. Vi har en väldigt hårt arbetande tränare som är väldigt praktisk och tar oss in på fältet kl 6 a. på morgonen. Vi gör först uppvärmning genom att ta några rundor av träning med stretching och min favoritspeluppsats. Sedan tränar vi enligt vår expertis som vadd, bowling eller fielding. Jag tycker också om att se varje cricketmatch och jag funderar på att starta en blogg för detta ändamål. Australien är mitt favoritlag nuförtiden och jag gör mitt bästa för att se varje match. Eftersom cricket är mitt favoritspel fick jag ofta chansen att se live cricket på olika arenor i landet.


Jag gillade de matcherna och bevittnade fantastiska prestationer av olika kaptener. Jag ber att jag kan få fler chanser att se fler livematcher under de kommande dagarna eller i världscupen. En av mina favorithobbyer är att spela badminton, vilket är väldigt spännande men ändå tänder min passion. Jag spelade min första badmintonmatch vid 9 års ålder med min farbror. Jag har jagat denna sport sedan den åldern på grund av flera anledningar. Den första anledningen är att jag har släktingar inom dessa sporter som kan vägleda mig att bli en professionell betalare som verkligen kan påverka min passion. Det andra skälet är att det här spelet är en mycket hälsosam sport som lätt kan ta bort din stress och spänningar. När jag är på dåligt humör. Jag försöker spela det istället för att spela datorspel eller gå min favoritspeluppsats handla, min favoritspeluppsats.


Den tredje anledningen är att jag har många vänner som är entusiastiska över det här spelet och jag vill lyfta fram namnet LEE som är en proffsbadmintonspelare. Vi går tillsammans till en badmintonbana. Han är högskolestudent och mycket aktiv i fysiska aktiverar. Jag är just nu ingen typisk sportkille men älskar att se mig själv i denna sport i framtiden, min favoritspeluppsats. Jag har ingen bra atletisk kropp med utvecklade biceps och sexpack-abs men jag har passion för den här sporten så jag går framåt för att bli professionell i det här spelet. Jag tränar för det här spelet som att hoppa rep etc. Jag älskar att sova bredvid mitt nuvarande racket och får ofta tårar i ögonen när Min favoritspeluppsats missa en chans att spela badminton.


Min utbildning är inte en professionell nivå just nu eftersom jag växer upp och i skolan så att få grundläggande färdigheter är lite avgörande för mig i det här skedet. Å andra sidan, jag väntar på att få gå med i mitt skollag i badminton och väntar på att komma in i lämplig ålder för det. När jag får chansen att spela det så spelar jag det. Jag har känt i min vänkrets vem som har en hög nivå av vurm för det här spelet. När nya spelare kommer in antingen i skolan eller på gatan, hoppade jag in oavsett vad jag gör eller så är jag trött. Jag försöker lära mig nya tekniker i detta spel min favoritspeluppsats frodas min favoritspeluppsats förbättra mina färdigheter.


Jag är medveten om att förbättra mina färdigheter och försöker skapa strategier för att lära mig mer om rörelserna i detta spel. En dag kommer jag att bli en professionell spelare i det här spelet och jag kommer att lyfta namnet på mitt land också. I detta 2000-tal är livet bara inte snabbt men det tar en takt som måste jobba hårt dag och natt för att överleva, min favoritspeluppsats. Det gör vårt liv utmattande så det är mycket viktigt att ha en aktivitet som håller oss friska och blir en källa till lättnad från våra hektiska liv. Och jag slår vad om att spel är den enda källan till det. Alla älskar att vara idrottsmän enligt deras val och mitt val är att bli cricketspelare.


Det är herrarnas spel och mycket populärt i mitt land och till och med över hela världen. Jag har en passion för det här spelet och jag älskar att spela det här spelet vilket gör mig väldigt glad. Kärleken till cricket finns i min instinkt. Jag är helt involverad i cricket när jag spelar den och det får mitt sinne att fokusera på min fulla mentala kraft på en sak. Det hjälper alla att uthärda stress men gör dem väldigt aktiva fysiskt också. Det gör också våra lemmar starkare när vi springer i spelet och när vi bowlar stärks våra framben också så det här är hela historien om att hålla hela vår kropp i form. Det lär mig lektionen av lagarbete och lär mig också hur man koordinerar med mina lagkamrater med passion och hjälper till att bygga upp vår uthållighet. Det hjälper oss att bygga upp ett bra förtroende för oss själva och berätta för oss att vi kan utföra dessa färdigheter ordentligt för att vinna matchen ivrigt.


Det lär oss till nivån av självförtroende men gör oss också mer självsäkra och förblir oss till friska, balanserade och fridfulla. Så cricket är mitt favoritspel. Bland folk, min favoritspeluppsats, spel har varit en källa till glädje som är uttråkade med sina rutiner i livet. Detta är anledningen som gör personen omedveten om andra problem i livet och denna medvetenhet skiljer sig från jordens angelägenheter vilket gör att den känner njutning på ett riktigt bättre sätt. Många typer av sporter dominerar under olika decennier. För två decennier sedan var det svårt att använda sådana aktuella tidsteknologier för någon sport. Detta får de många sporterna att minska och många andra att öka. Men det finns ett spel som verkligen har blivit populärt sedan mitten av 1800-talet är fotboll. Fotboll är mitt favoritspel och många länder har sina lag i det här spelet.


Många människor runt om i världen tittar på detta spel med stort intresse, min favoritspeluppsats. När tjugotvå spelare landade i marken är de inte bara tjugotvå spelare utan de är två nationer. Det här spelet är en källa till lycka i mitt liv och jag älskar att njuta av det på fältet. Det smörjer mitt sinne och kropp när jag springer kontinuerligt. Jag kan manövrera i det här spelet väldigt bra och stärker min kraft. Det här spelet är verkligen ett spel av beslutsamhet och ger lärdomar om ihållande. De som har liten eller ingen kraft att spela detta spel de har ingen aning om hur värdefullt det här spelet är. Så sinnet måste hållas skarpt så att dess dåliga koncentration kan förstöra hela spelets arbete. Spelaren måste vara snabb i fotboll och måste fatta mycket snabba beslut, inte bara snabbt utan de måste vara korrekta.


Denna erfarenhet hjälper en person mycket att fatta snabba beslut inom fotboll. Det gör spelaren van vid alla omständigheter. I det här spelet ges tid åt spelare att göra poängen för segern för sitt eget lag. Denna hantering av tid är också fördelaktig i den dagliga rutinen och det hjälper oss att bli mer avslappnade och bekväma. En annan sak som gör fotboll till mitt favoritspel är att det lär ut disciplin. Spelarna i fältet måste göra sitt bästa för att vinna, men inte med orättvisa medel. De ska följa de rätta riktlinjerna och i händelse av att någon inte följer reglerna så straffas han. Det starka budet att disciplinen är ren och spelet fungerar eftersom det vägleder mig att korrigera mitt liv enligt reglerna.


Fotboll gör spelaren till en frisk person. Det berättar för spelaren vad som är på riktigt. Spelare tycker att om de vill förbli ett så borde de vara bättre än andra. Han måste utföra sitt arbete exakt; annars kommer den att uteslutas från en. Jag har alltid älskat alla typer av bollspel. I skolan fick vi lära oss många spel, berättade reglerna och strategierna. Jag har länge funderat och insett omedelbart att volleyboll — det här är en av de min favoritspeluppsats intressanta spel.





tjänst för att skriva affärsuppsatser



Sporthockey får inget stöd över de andra spelen som cricket i Indien. Det finns ingen hänsyn till tillväxten av denna sport i vårt land. Vi har inga bra lokaler och lekplatser för att stötta och utbilda aspiranterna. Eftersom detta spel hade en bra historia och också är vårt nationella spel, måste därför stödjas av regeringen. Spel måste vara en del av vår dagliga rutin. Jag älskar att spela hockey och det hjälper till att få mitt humör uppfräschat. Varje år i Indien firas National Sports Day till ära av Major Dhyan Chand, en legendarisk hockeyspelare. Spel är viktiga på varje nivå av vårt liv. Små barn lär sig mycket av spel. De lägger sin fantasi och tänkande medan de spelar spel och lär sig också att blanda in saker.


Att spela spel för barn är viktigt eftersom det hjälper barnets tillväxt och utveckling. Det hjälper också till personlig utveckling. Många barn föds med talanger för att spela bra, men övningen krävs för att göra sin talang som bärare. Jag spelar många spel som basket, carrom, schack och kho-kho. Spelet jag älskar att spela såväl som att titta på är inget annat än cricket. Sachin Tendulkar och Vivian Richards är mina favoritcricketspelare. Från min barndom brukade jag spela cricket i min koloni. Jag fick i uppdrag att fälta då jag var liten. Även om jag inte var särskilt bra på att spela det här spelet, tyckte jag att det var den mest intressanta sporten att spela och titta på. Det var ett favorittidspass under våra sommarlov. Vi tillbringade det mesta av tiden med att spela eller vänta på vår chans.


Det inleddes många slagsmål i det här spelet när folk blev irriterade över de höga skriken eller krossade fönsterglasögonen genom att slå bollen. De flesta människor är förtjusta i den här sporten, när det är en match mellan Indien och Pakistan håller alla fast vid tv:n tills matchen är över. När jag fick antagning på college för att ha avslutat mina högre studier började jag spela med mitt collegelag. Lagkaptenen var väldigt begåvad och bra på att spela cricket. Jag lärde mig många saker av henne. Jag var bra på att spela och bowla. Cricket är ett spel med två lag som vart och ett består av elva spelare. Det finns ytterligare spelare för utbyte om någon spelare inte kan spela eller skadas.


Innan matchen startar görs en kastning av bildtexterna och det vinnande laget bestämmer vad de ska göra först, antingen slå eller bolla. Löpningarna görs av slaglaget genom att slå bollarna, kastas mot wicket. Det bollande laget stoppar slaglagsmedlemmarna från att göra löpningar. Andra spelare är involverade i fältet. Beslutet om varje evenemang på marken fattas av domaren. Spelet spelas på planen som är 22 yards 20 meter lång. I allmänhet observerar vi människor och barn som leker på gatan, lekplatsen och stadion. Över hela världen älskar människor att spela och titta på cricket. Detta avslöjar kärleken till cricket i olika generationer.


Varje sport ger oss några värdefulla lärdomar som vi kan implementera i våra liv. I grund och botten lär vi oss av allt vi gör i vårt liv. Att spela spel får oss att lära oss och förbättra våra egenskaper. Några värdefulla saker vi skaffar är listade nedan:. Jag älskar att spela cricket eftersom det hjälper mig att hålla min kropp i form. Jag tycker också att spel är ett sätt att underhålla mig själv. Vi bör spela utomhusspel tillsammans med video- eller mobilspel, eftersom att spela utomhusspel hjälper till att bygga upp vår uthållighet. Lek är en aktivitet som hjälper till att minska vår stress och ger oss stor glädje. Det är nödvändigt att spela spel eftersom det hjälper till att hålla vårt sinne och kropp friska och vältränade.


Egenskaperna som disciplin, självförtroende, lagarbete och tålamod ingjuts i oss genom att spela spel. TV-spel kom till i början av s. Ankita har avslutat sin masterexamen från Banaras Hindu University BHU. Hon är intresserad av bloggar och artiklar som skriver väldigt kreativt och utvecklar sina idéer och åsikter om olika ämnen för sina läsare. Hon är en naturälskare tillsammans med andan för att rädda miljön från förstörelse. Hon älskar att resa och utforskar sina kreativa idéer i sina skrifter. Logga in på ditt konto. förlorat ditt lösenord? Glömt lösenord. Tillbaka till login. Uppsats Banyan — Samlingar av uppsatser för studenter.


Uppsatsämnen för klass 4 Uppsatsämnen för klass 5 Uppsatsämnen för klass 6 Uppsatsämnen för klass 7 Uppsatsämnen för klass 8 Uppsatsämnen för klass 9 Uppsatsämnen för klass 10 Uppsatsämnen för klass 11, Speech Paragraph Swachh Bharat Abhiyan - Forskning. Uppsats om min favoritspeluppsats. av Ankita Yadav. Det äldsta spelet i världen är mancala. Det mest populära spelet i Indien är Kabaddi. En av dem är målvakten, han tar tag i bollen och förhindrar mål. Två spelare står lite framför målstolpen, de spelar som försvarare. Sedan är det tre halvbackar som spelar både som försvarare och anfallare. Det här är fotbollsspelet. Detta är en av anledningarna till att det är mitt favoritspel.


Eftersom cricket spelas hela dagen, ibland faller natten på men spelet tar inte slut, fotboll är inte så. Det slösar inte så mycket tid. Snarare är en fotbollsmatch vanligtvis nittio minuter lång. Det är en paus på tio eller femton minuter i mitten. I slutet av första halvlek bytte de två lagen sin plats. Du kommer att märka att i de flesta av de industrialiserade länderna är fotboll folkets favoritspel, inte cricket. I fotboll finns en domare på planen som regissör och domare. Två linjemän hjälpte honom att hantera spelet smidigt. Om en spelare bryter mot reglerna får domaren varna honom med ett gult kort och utvisa honom med ett rött kort. På så sätt bibehålls disciplinen i spelet. Det lag som kan göra fler mål vinner. Fotboll är en traditionell och spännande sport.


Det är ett populärt underhållningsmedel. Det ger glädje till alla spelare och åskådare. Det här spelet lär oss att vara disciplinerade och följa regler. Det ingjuter en anda av ömsesidigt samarbete, rättvis konkurrens och lagenhet bland spelarna. Att spela fotboll är en av de bästa formerna av fysisk träning. Spelet spelar till och med en viktig roll för att förbättra mental hälsa. Det finns många utomhus- och inomhusspel. Av alla spel gillar jag fotboll mest. Det ger mig stor glädje. Den spelades först i England. Nu är det populärt över hela världen. Fotboll spelas på en stor plan. Det finns två målstolpar i var och en av de två motsatta ändarna av planen. En stång är bunden på målstolparna som är åtta fot över marken. Fältet är markerat med en gränslinje på fyra sidor.


Det finns också två center- och utvisningsboxar. Fotboll är mitt favoritspel. Den har några anmärkningsvärda funktioner. Det är inte lika dyrt som cricket. Det ger mig mycket glädje. Det är ett spännande spel. Det hänför både spelarna och åskådarna. Fotboll är ett utomhusspel. Det kräver ett stort fält. Den är till meter lång och 70 till 80 meter bred. Spelet spelas mellan två lag. Av dem är en målvakt, två ytterbackar, tre halvbackar och fem forwards. Det finns en domare som ska leda spelet. I början av spelet placeras bollen i mitten av planen. Domaren visslar och matchen börjar.


Men andra spelare än målvakten kan inte röra bollen med händerna. Hela spelet tar vanligtvis nittio minuter. Det är en paus på tio till femton minuter i mitten. I slutet av första halvlek bytte båda lagen sida. Fotbollsspelets förtjänster är för många för att beskrivas. Fotboll gör en man stark, frisk och rik. Det lär en spelare att vara lydig, samarbetsvillig, disciplinerad, tolerant, punktlig, försiktig och hårt arbetande. Av: Haque , För klass Det är det mest populära och spännande spelet i världen. Folk från nästan alla nationer spelar fotboll. Vi tycker om att spela det. Att spela fotboll är ett bra sätt att träna.

No comments:

Post a Comment