Thursday, March 17, 2022

Essä om kultur och tradition

Essä om kultur och tradition



Kulturer delar idéer och symboler och de anpassar sig till förändringar i miljön. Jag samtycker till att få rabattkoder och exklusiva erbjudanden till min e-post. Följ Facebook Twitter. Författare: Richard Pircher. Thomas, S.





Introduktion



Detta är en argumenterande uppsats baserad på kultur och modernisering. Den industriella revolutionen uppfattades som en vändpunkt i världshistorien, eftersom det var en transformerande era som banade väg för nuvarande modernisering. Modernisering sägs ha medfört många effekter på människor, och i så fall uppfattade människor över hela världen det med blandade reaktioner. Även om det finns de som ser trenden som det bästa som någonsin har hänt människor, ser andra det som en förbannelse, efter de stora mardrömmar som är förknippade med den. En av de största negativa effekterna av modernisering är förändringar i våra traditionella föreställningar och normer.


Många människor över hela världen utövar inte sin kultur på grund av modernisering. Detta har dock väckt mycket kritik från vissa människor som tenderar att tro att modernisering inte bör tas som en avvägning för våra traditionella kulturer. Till stöd för denna uppfattning betonar denna uppsats att bevarande av traditionell kultur är den bästa vägen att följa. Kultur hänvisar helt enkelt till det sätt att leva som en viss gemenskap följer, uppsats om kultur och tradition som förs över från en generation till en annan. Modernisering, å andra sidan, är processen att anta nya trender i livet för att uppfylla de nuvarande kraven i livet, uppsats om kultur och tradition. Essä om kultur och tradition vi alla vet, människor är födda och uppvuxna i kulturmiljöer, och i så fall kan kultur betecknas som den unika ägodelen av varje människa på jorden.


Baserat på dessa observationer är det tydligt att kultur har stor betydelse för människor, och därför bör ingenting tillåtas störa den. Istället för att välkomna fler tekniska idéer och aspekter bör de försöka utnyttja tekniska resurser på ett lämpligt sätt och fokusera mer på att bygga sina egna traditioner. Enkelt uttryckt, uppsats om kultur och tradition, avancerad modernisering och teknik utgör allvarliga hot mot vårt sätt att leva på flera sätt. Till exempel är människor, och särskilt de yngre, sällan interaktiva med sina kulturella normer på grund av naturen hos de miljöer de lever i. Detta utsätter dem dock för en större risk att glömma sina egna kulturella identiteter.


Det är uppenbart att många människor har lagt stor vikt vid andra kulturers mönster, särskilt främmande, något som ständigt har satt dem i strid med deras egna kulturer Pieterse, uppsats om kultur och tradition, Som det skulle kunna observeras, skiljer kultur en grupp människor från den andra på olika sätt. Denna kulturella mångfald är mycket viktig, eftersom den skapar nya behov för olika människor, vilket ger en positiv inverkan på turistsektorn. Trots det överväldigande trycket från moderniseringen har vissa samhällen kraftfullt upprätthållit sina traditioner och kulturella strukturer, vilket lockar till sig mycket intresse från andra samhällen som ständigt besöker dem för att utforska deras unika kulturella identiteter Abbas, På detta sätt kan de nya behov som skapats av kulturer kommer säkert att generera stora intäkter till lokala turistsektorer och de inblandade samhällena.


Ännu viktigare är att kulturell mångfald täcker hela spektrumet av mänskliga erfarenheter, och i så fall ger den tolkning till vissa livssituationer som de gäller människor i samhället. Detta ger också en möjlighet till bättre förståelse av andra kulturer genom social interaktion, vilket bidrar till att förbättra sociala relationer mellan människor från olika kulturer. Genom att bevara kultur tenderar vi att bibehålla våra traditionella övertygelser, familjenormer och värderingar och sociologiska standarder, bland andra viktiga aspekter. Sammanfattningsvis är modernisering en universell trend som inte kan undvikas, men när vi fortsätter att anamma den bör vi försöka skydda de övertygelser och normer som speglar våra kulturella identiteter.


Som återspeglas i detta dokument är kultur en mycket unik ägodel som spelar en viktig roll för människor, och av den anledningen bör vi vara stolta över den och ge den det erkännande den förtjänar. Baserat på dessa observationer hjälper våra traditionella kulturer till att hålla vår familjebakgrund intakt, och i så fall är de den bästa vägen att följa. Abbas, R. Vi kan inte gå framåt om vi inte bevarar våra traditioner: Kvinnliga rektorer som ledare i det traditionella israeliska drusiska samhället. Utbildning och samhälle, uppsats om kultur och tradition, 30 2 Besculides, A.


Annals of tourism research, 29 2 Inglehart, R. Modernisering, kulturell förändring och uthållighet uppsats om kultur och tradition traditionella värderingar. American sociological review, 12 5 Pieterse, J. Globalisering och kultur: Global Melange. Thomas, S. Skillnader i hälsa: vikten av kultur och hälsokommunikation. American Journal of Public Health, 94 12 Need a uppsats om kultur och tradition Uppsatsprov skrivet från grunden av en professionell specifikt för dig? certifierade skribenter online. Traditionell kultur och modernisering. Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Om du fortsätter kommer vi att anta att du godkänner vår policy för cookies. Innehållsförteckning. Inledning Diskussion Slutsats Referenser. Läs mer. Den här uppsatsen om traditionell kultur och modernisering skrevs och skickades in av din studiekamrat.


Du är fri att använda den för forskning och referensändamål för att skriva din egen uppsats; du måste dock citera det i enlighet med detta. Begäran om borttagning. Om du är upphovsrättsinnehavaren till denna tidning och inte längre vill ha ditt arbete publicerat på IvyPanda. Språkets inverkan på kulturen Kulturell tillägnelse och användning av kulturella symboler. FÅ SKRIVHJÄLP. Essä om kultur och tradition Detta papper. Välj en referensstil:. Kopiera till Urklipp Kopierat! APA-6 MLA-8 Chicago N-B Chicago A-D Harvard. Referens till IvyPanda. Arbete Citerat uppsats om kultur och tradition Kultur och modernisering.


Bibliografi IvyPanda. Referenser IvyPanda. Fler relaterade tidningar. Kontrollera priset på ditt papper, uppsats om kultur och tradition. Om du fortsätter kommer vi att anta att du godkänner vår cookiepolicy OK.





uppsats om mångfald



Enkelt uttryckt utgör avancerad modernisering och teknologi allvarliga hot mot vårt sätt att leva på flera sätt. Till exempel är människor, och särskilt de yngre, sällan interaktiva med sina kulturella normer på grund av naturen hos de miljöer de lever i. Detta utsätter dem dock för en större risk att glömma sina egna kulturella identiteter. Det är uppenbart tydligt att många människor har lagt stor vikt vid andra kulturers mönster, särskilt främmande, något som ständigt har ställt dem i strid med deras egna kulturer. Pieterse. den andra på olika sätt.


Denna kulturella mångfald är mycket viktig, eftersom den skapar nya behov för olika människor, vilket ger en positiv inverkan på turistsektorn. Trots det överväldigande trycket från moderniseringen har vissa samhällen kraftfullt upprätthållit sina traditioner och kulturella strukturer, vilket lockar till sig mycket intresse från andra samhällen som ständigt besöker dem för att utforska deras unika kulturella identiteter Abbas, På detta sätt kan de nya behov som skapats av kulturer kommer säkert att generera stora intäkter till lokala turistsektorer och de inblandade samhällena. Ännu viktigare är att kulturell mångfald täcker hela spektrumet av mänskliga erfarenheter, och i så fall ger den tolkning till vissa livssituationer som de gäller människor i samhället.


Detta ger också en möjlighet till bättre förståelse av andra kulturer genom social interaktion, vilket bidrar till att förbättra sociala relationer mellan människor från olika kulturer. Genom att bevara kultur tenderar vi att bibehålla våra traditionella övertygelser, familjenormer och värderingar och sociologiska standarder, bland andra viktiga aspekter. Sammanfattningsvis är modernisering en universell trend som inte kan undvikas, men när vi fortsätter att anamma den bör vi försöka skydda de övertygelser och normer som speglar våra kulturella identiteter. Som återspeglas i detta dokument är kultur en mycket unik ägodel som spelar en viktig roll för människor, och av den anledningen bör vi vara stolta över den och ge den det erkännande den förtjänar.


Baserat på dessa observationer hjälper våra traditionella kulturer till att hålla vår familjebakgrund intakt, och i så fall är de den bästa vägen att följa. Abbas, R. Vi kan inte gå framåt om vi inte bevarar våra traditioner: Kvinnliga rektorer som ledare i det traditionella israeliska drusiska samhället. Education and Society, 30 2 , Besculides, A. Annals of tourism research, 29 2 , Inglehart, R. Modernisering, kulturell förändring och upprätthållandet av traditionella värderingar. American sociological review, 12 5 , Pieterse, J. Globalisering och kultur: Global Melange. Thomas, S. Skillnader i hälsa: vikten av kultur och hälsokommunikation. American Journal of Public Health, 94 12 , Behöver ett anpassat uppsatsprov skrivet från grunden av en professionell specifikt för dig?


certifierade skribenter online. Traditionell kultur och modernisering. Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Om du fortsätter kommer vi att anta att du godkänner vår policy för cookies. Kvinnor började senare under åren få mer och mer respekt som de förtjänade och bevisade för män att allt de kan göra kvinnor kan för att. Det finns fortfarande medborgare som motsätter sig kyrkan idag, vissa saker förändras helt enkelt aldrig. Men sedan började det bli fler religioner som startade och gjordes för andra kyrkor. Det var en fredag ​​den dagen och jag minns att jag fick ett sms från mamma där det stod att när jag väl blir hämtad från skolan måste jag börja packa. Jag var väldigt förvirrad och hade tänkt på hur det kunde bli en överraskningssemester till Disneyland. Jag blev extremt förvånad när jag fick reda på att jag skulle på retreat för konfirmation.


Min mamma tvingade mig att packa allt jag behövde och det slutade med att jag gick till kyrkan där bussarna gick, men jag var väldigt lynnig. Och innan hon hann vända sig om för att lyssna på hennes svar, skyndade Sage redan uppför trappan till sitt rum, hennes mjuka fötter en dämpad dunkande mot den gamla mattan undertill. Där låste hon omedelbart sin dörr stängd, vilket gjorde hennes rum säkert från tillkomsten av yucky fingrar eller någon annan oönskad fasa för den delen. Sedan, med den kvickaste vridningen av hennes handled, kunde hon ventilera upp garderoben en aning, så att bara den svagaste glimten av ljus och hörnen på hennes små ögon kunde passa in genom springan.


I vår stad sover folk förbi så att de kan vakna tidigt nästa morgon och gå till skolan och jobba. I Colby är folk uppe alla timmar på natten och gör saker. I Colby och Our Town är äktenskapstraditionerna också desamma. När jag kommer in i köket slänger jag på mig ett förkläde för att hjälpa mamma att diska upp och ta med mig till grillen. Strax efter klockan 11.00 gjorde jag sista handen vid läckerhetsbrickan när jag hör Connie gå in i badrummet. Måste vara skönt att sova bort livet och aldrig bidra. Hon kommer sällan ut framför spegeln när hon är hemma, fåfäng liten sak är hon. När jag passerar badrummet hör jag vattnet rinna, Connie måste tvätta håret.


I den takt vi går kommer vi att behöva gräva större gravplatser och det verkar säkert att säga att vi äter ihjäl oss själva. Tiden har stor inverkan på hur jag äter, ibland kanske jag hinner äta frukost på morgonen innan jag åker till skolan andra gånger har jag ingen tid alls och måste köpa något snabbt som juice och en granolabar. Jag jobbar även på kvällen och efter att ha jobbat åtta timmar är mat oftast det sista jag tänker på. Om jag har tid att äta så är min familj en väldigt gammal familj skulle jag säga, min pappa tar hem ingredienserna och min mamma börjar laga dem när all matlagning är klar brukar vi äta middag... Hem Flashcards Skapa Flashcards Uppsatser Uppsatsämnen Skrivverktyg.


Uppsatser Uppsatser FlashCards. Bläddra i uppsatser. Logga in. Flashcard Dashboard Essay Dashboard Essay Inställningar Logga ut. Hemsida Uppsats om kulturella traditioner och övertygelser. Kulturella traditioner och övertygelser Uppsatsord 6 sidor öppet dokument. Uppsatsprov Kontrollera skrivkvalitet. Visa mer. Relaterade dokument Personlig berättelse: Min syn på religion Varje gång jag blev tillsagd att be till Gud, försökte jag föreställa mig att jag skickade mina ord upp till himlen, men det kändes aldrig rätt när jag var klar. Läs mer. Ord: - Sidor: 8. Ord: - Sidor: 5.

No comments:

Post a Comment