Friday, January 21, 2022

Uppsats om undervisningsdefinition

Uppsats om undervisningsdefinition



Kolla in Teaching and Learning Toolkit. Antal ord: Cirka Sidor: 3 Har bibliografi Betygsnivå: Gymnasie. Det innebär att förändra innehåll, processer och produkter så att människor bättre kan förstå vad som lärs ut och utveckla lämpliga färdigheter och förmåga att agera, undervisning definition uppsats. Varje gymnasieelev har lärt sig det när man skriver en lista på undervisning definition uppsats, allt i listan ska separeras med kommatecken. Uppdragstyper. Uppsats: Moderna framsteg.





Några uppsatser om undervisningsämnesexempel



Ibland, som Parker J. Grejen med detta är att undervisningens vem, vad, varför och hur inte kan besvaras på allvar utan att utforska själva undervisningens natur. Problemet är att alla möjliga saker buntas ihop i arbetsbeskrivningar eller roller som kanske har lite att göra med vad vi vettigt kan kalla undervisning. Ett annat sätt är att söka efter ordböcker och söka efter både termens historiska betydelser och hur undervisning definition uppsats används i vardagsspråket. Detta leder oss till definitioner som:. Som framgår av dessa definitioner kan vi säga att vi alla är lärare på något sätt någon gång. Ytterligare insikt erbjuds genom att titta på ordens anor. För att förstå allt detta är det värt att vända sig till vad utbildningsfilosofer säger.


Att instruera någon... är inte en fråga om att få honom att tänka på resultat. Det är snarare att lära honom att delta i den process som möjliggör etableringen av kunskap. Vi lär ett ämne att inte producera små levande bibliotek om det ämnet, utan snarare att undervisning definition uppsats en elev att tänka matematiskt själv, att överväga saker som en historiker gör, undervisning definition uppsats, att delta i kunskapsinhämtningen. Att veta är en process inte en produkt. Interventioner tar vanligtvis formen av att ifrågasätta, lyssna, ge information, förklara något fenomen, demonstrera en färdighet eller process, undervisning definition uppsats, pröva förståelse och kapacitet, undervisning definition uppsats, och underlätta inlärningsaktiviteter såsom anteckningar, diskussion, uppgiftsskrivning, simuleringar och övningar.


Indoktrinering innebär att medvetet uppmuntra människor att tro något oavsett bevis, se Snook; Peterson Det innebär också bristande respekt för deras mänskliga rättigheter. Utbildningsprocessen flödar från en grundläggande inriktning av respekt - respekt för sanningen, andra och sig själva och världen. För att lärare ska vara utbildare måste de därför:. För det första, hur balanserar vi individuella behov och önskemål mot vad som kan vara bra för andra? För de flesta av oss är detta förmodligen något som vi bör svara på från fall till fall - och det är också något som sannolikt kommer att vara ett fokus för samtal och reflektion i vårt arbete med människor. För det andra, vad gör vi när människor inte ser poängen med att lära sig saker – till exempel kring grammatik eller säkerhetskrav?


Det uppenbara svaret på denna fråga är att vi måste fråga och lyssna - de kan ha poäng. Men vi måste också väga detta undervisning definition uppsats vad vi vet om betydelsen av dessa saker i livet, och eventuella läroplaner, hälsa och säkerhet eller andra krav som vi är skyldiga att uppfylla. I det här fallet har vi ett ansvar att försöka introducera dem för människor när tiden är mogen, att utforska deras relevans och att uppmuntra deltagande. Det är också meningslöst och kontraproduktivt att försöka utforska saker när folk inte är redo att titta på dem.


Uppsats om undervisningsdefinition måste överväga sina känslor och se till deras erfarenheter – både i vårt klassrum eller lärandemiljö, och kring de frågor eller områden vi vill utforska. Den senaste utvecklingen inom hjärnvetenskap har understrukit betydelsen av att lära av erfarenheter från tiden i livmodern på se, till exempel Lieberman Teaching involverar att skapa en miljö och engagera sig med andra, så att de lär sig speciella saker, undervisning definition uppsats. Det kan vara allt från att knyta en skosnöre till att uppskatta strukturen i en treaktspjäs. Jag vill lyfta fram tre nyckelelement här - fokus, kunskap och förmågan att engagera människor i lärande. Detta kan vara lite uppenbart - men undervisning definition uppsats är troligen undervisning definition uppsats att säga — undervisning måste ha ett fokus.


Vi bör vara tydliga med vad vi försöker göra. Ett av rönen som lyser igenom forskning om undervisning undervisning definition uppsats att tydliga inlärningsintentioner hjälper elever att se poängen med en session eller intervention, hålla processen på rätt spår och, när de utmanar, göra skillnad i vad människor lär sig Hattie plats Som lärare och pedagoger finns det många tillfällen då vi söker för att främja lärande men det kanske inte är så stor klarhet om undervisning definition uppsats specifika mål för den inlärningen, se Jeffs och Smith kapitel 1. Detta är särskilt fallet för informella pedagoger och pedagoger. Vi reser undervisning definition uppsats människor, undervisning definition uppsats att bygga miljöer för lärande och förändring, och, undervisning definition uppsats, då och då, skapa undervisningsmoment.


Det är i undervisningsmomenten som vi vanligtvis behöver ett tydligt fokus. Lika självklart behöver vi expertis, vi måste ha innehåll. Som tränare bör vi känna till vår sport; som religiösa utbildare om tro, praktik och läror; och, som pedagoger, etik, mänsklig tillväxt och utveckling och socialt liv. Som sagt, det finns tillfällen då vi utvecklar vår förståelse och kapacitet när vi går. När vi förbereder oss för en session eller lektion eller grupp kan vi läsa, lyssna på och titta på YouTube-objekt, titta på andra resurser och lära oss. Vi bygger innehåll och expertis medan vi undervisar. Lyckligtvis kan vi använda en rad saker för att stödja oss i våra ansträngningar - videoklipp, webbresurser, läroböcker, aktiviteter. Det är oundvikligt att vi kommer att kallas att undervisa inom områden där vi har begränsad kunskap.


En av de fascinerande och tröstande saker som forskning visar är att det som verkar räknas mest för lärande är vår förmåga som pedagoger och pedagoger. En god förståelse för och passion för ett ämnesområde; bra resurser att dra nytta av; och förmågan att engagera människor i lärande ger goda resultat. Det är svårt att hitta bevis för att stor expertis i ämnet gör en betydande skillnad inom mycket skolgång Uppsats om undervisningsdefinition läge Å andra sidan kan det användas för att skapa entusiasm och intresse; att skapa länkar; och informera beslut om vad som ska undervisas och när. Att ha ett intresse för lärande – och i synnerhet att försöka skapa miljöer där människor utvecklas som och, undervisning definition uppsats, kan vara självstyrande elever — är en av nyckelfunktionerna här.


I centrum för undervisningen ligger entusiasm och engagemang för och expertis inom, undervisning definition uppsats, processen att engagera människor i lärande. Så här uttryckte John Hattie location det:. Han var en del av skiftet inom psykologi i s och tidiga s mot studiet av människor som aktiva bearbetare av kunskap, undervisning definition uppsats, som upptäckare av nya förståelser och möjligheter. Spiralen. Människor måste, när de utvecklas, ta till sig och bygga representationer av sina erfarenheter och omvärlden.


Representationer är det sätt på vilket information och kunskap hålls och kodas i våra minnen. En idé eller koncept påträffas i allmänhet flera gånger. Till en början är det sannolikt på ett konkret och enkelt sätt. Som förståelse utvecklas, är det troligt att stöta på och i större djup och komplexitet. Grovt betyder det att förenkla komplex information där det behövs, undervisning definition uppsats, och sedan återbesöka det för att bygga upp förståelse David Kolb talade på ett liknande sätt om erfarenhetsbaserat lärande. Idén med byggnadsställningar som vi kommer tillbaka till senare ligger nära det Vygotsky talade om som zonen för proximal utveckling. I grund och botten innebär det att skapa ett ramverk och erbjuda strukturerat stöd som uppmuntrar och tillåter elever att utveckla särskilda förståelser, färdigheter och attityder.


Den sista delen – att göra specifika ingrepp – gäller processen att ta undervisning definition uppsats och riktade åtgärder i en situation. Med andra ord, förutom att ha ett tydligt fokus, försöker vi arbeta på ett sätt som underlättar det fokuset. Att tänka på undervisning som en process för att göra specifika interventioner är till hjälp, tror jag, eftersom det:. Fokuserar på de olika åtgärder vi vidtar. Som vi såg i definitionen tar interventioner vanligtvis formen av att ifrågasätta, lyssna, ge information, förklara något fenomen, demonstrera en färdighet eller process, testa förståelse och kapacitet och underlätta inlärningsaktiviteter undervisning definition uppsats som anteckningar, diskussion, uppgiftsskrivning, simuleringar och övning.


Får oss att titta på hur vi går från ett sätt att arbeta eller kommunicera till ett annat. Interventioner innebär ofta att en konversation eller diskussion flyttas till ett annat spår eller att processen eller aktiviteten ändras. Det kan mycket väl åtföljas av en förändring i humör och tempo t.ex. att gå från något som är ganska avslappnat till en period av mer intensiv aktivitet. Processen att gå från ett sätt att arbeta – eller sätt att kommunicera – till ett annat är långt ifrån okomplicerad. Det uppmanar oss att utveckla och fördjupa vår praktik. Belyser undervisningens mer formella karaktär. Interventioner är planerade, fokuserade och knutna till mål eller avsikter. Undervisningen innebär också ofta att man använder frågesporter och tester för att se om planerade resultat har uppnåtts.


Känslan och karaktären av undervisningsögonblick skiljer sig från många andra processer som informella pedagoger, pedagoger och specialistpedagoger använder. Dessa processer, som konversation, spela ett spel och gå med människor, är vanligtvis mer fritt flytande och oförutsägbara, undervisning definition uppsats. Undervisning däremot, undervisning definition uppsats, är inte en enkel steg-för-steg-process e. att närvara, få information och ingripa. Vi kan mycket väl börja med en intervention som sedan förser oss med data. Dessutom kanske eleverna inte alltid får poängen direkt eller ser vad vi försöker hjälpa dem att lära sig.


De kanske kan ta till sig det som lärs ut - undervisning definition uppsats det kan ta tid, undervisning definition uppsats. Som ett resultat, hur bra vi har gjort det undervisning definition uppsats ofta osannolikt att dyka upp i resultaten av några tester eller undervisning definition uppsats bedömningar gjorda under sessionen eller lektionen. Tidigare såg vi att relativt lite uppmärksamhet hade ägnats åt att definiera den väsentliga karaktären av undervisning under de senaste åren i Storbritannien och Nordamerika. Detta har bidragit till förvirring kring begreppet och en stor undervärdering av andra former av underlättande av lärande. Detsamma kan inte sägas i ett antal kontinentaleuropeiska länder där det finns en mycket starkare uppskattning av de olika formerna för utbildning.


Att reflektera över dessa traditioner hjälper oss att bättre förstå undervisning som en viss process – och att inse att den i grunden handlar om didaktik snarare än pedagogik. Den kanske mest användbara utgångspunkten för denna diskussion är den starka distinktion som gjordes i det antika grekiska samhället mellan undervisning definition uppsats verksamhet av pedagoger paidagögus och ämneslärare didáskalos eller diadakter. Barn sattes ofta i deras ansvar vid cirka 7 år och stannade kvar hos dem till sen tonåren. Som sådana spelade pedagoger en stor roll i deras liv – de hjälpte dem att inse vad som var fel och rätt, lära sig hur man beter sig i olika situationer och att uppskatta hur de och de runt omkring dem kan blomstra. Han var viktigare än skolmästaren, eftersom den senare bara lärde en pojke sina bokstäver, men payagogos lärde honom hur man beter sig, undervisning definition uppsats, en mycket viktigare fråga i hans föräldrars ögon.


Skolmästaren hade ingen sådan nära kontakt med sina elever. Slott Skillnaden mellan lärare och pedagoger, undervisning och vägledning och utbildning för skolan eller livet var ett inslag i diskussioner kring utbildning i många århundraden. Det fanns fortfarande när Immanuel Kant utforskade utbildning. I On Pedagogy Über Pädagogik publicerades först i han talade enligt följande:. Utbildning innefattar fostran av barnet och, när det växer, dess kultur. Det senare är för det första negativt, bestående av disciplin; det vill säga bara korrigering av fel. För det andra är kultur undervisning definition uppsats, som består av undervisning och handledning och därmed utgör en del av utbildningen.


Vägledning innebär att vägleda eleven att omsätta det han har lärt sig i praktiken.





musikhögskola uppsats



De uppmuntras att bidra till lärande men inte äga det. Bra undervisning är snarare mer än teknik enligt Parker J. Det är hur vi upplevs, vår entusiasm, vår omsorg, vår kunskap, vårt intresse för och omtanke om människor som är nyckeln till om vi upplevs som bra lärare. Som Jackie Beere och andra har hävdat måste vi vara närvarande som människor i klassrummet eller inlärningsmiljön. Det är. Vi måste vara skickliga på att bygga upp lärande; skapa relationer och miljöer för lärande; och fånga undervisningsögonblick. Det är bara det att dessa färdigheter måste användas av någon som kan respekteras, upplevas som verklig och är klok.


I det här stycket har vi vädjat om att utforska undervisning som en process snarare än något som vanligtvis betraktas som det tänkande och den aktivitet som är förknippad med en viss roll - skolläraren. Som har hävdats på andra ställen är en betydande del av vad de som kallas skollärare gör svårt att klassificera som utbildning, se Vad är utbildning? Även de mest informella pedagogerna kommer att finna sig själva undervisa. De kan mycket väl arbeta hårt med att bygga och underlätta miljöer där människor kan utforska, relatera och lära sig. Att utvidga eller fördjupa den utforskningen leder dock ofta till korta eller inte så korta skurar av undervisning eller instruktion. Till exempel, som idrottstränare eller utomhuspedagoger kan vi både försöka utveckla lagarbete och bygga speciella färdigheter eller kapaciteter.


Som specialist eller religiösa pedagoger kanske vi försöker ge information eller introducera idéer som behöver förklaring. Dessa involverar stunder av undervisning eller instruktion. När vi väl accepterar detta kan vi förhoppningsvis börja inse att skollärare har mycket att lära av andra lärare – och vice versa. Ett av problemen med den falska kopplingen mellan skolundervisning och pedagogik är att den försämrar en ordentlig diskussion om pedagogik. Det kan dock förändras lite i Storbritannien åtminstone med utvecklingen av professionella standarder för socialpedagogik och uppkomsten av forskar- och forskarstudier inom området.


Kolla in Teaching and Learning Toolkit. Educational Endowment Foundation har tagit fram en mycket lättillgänglig genomgång av bevisen om olika saker som skolor gör. Många av de saker som skolor gör har få eller inga bevis för att stödja dem, t. streaming och inställning, insistera på skoluniform, med prestationsrelaterad lön. Viktiga undervisningsaktiviteter. Den här infödda sidan beskriver 9 nyckelaktiviteter och varför de är centrala i undervisningsprocessen. Alber, R. Hämtad 9 februari ]. BBC:s aktiva metoder för differentiering i klassrummet.


London: Pearson Education. Hämtad: 31 januari, ]. Bruner, J. Utbildningsprocessen. Cambridge MA. Dialogens roll i språkinlärning. Sinclair, R. Jarvelle och W. Levelt eds. New York: Springer-Verlag. Utbildningskulturen. Cambridge, MA. Capel, S. och Turner T. Lära sig att undervisa i gymnasieskolan. En följeslagare till skolan erfarenhet. Abingdon: Routledge. Coe, R. Vad gör bra undervisning. Genomgång av den underliggande forskningen. London: The Sutton Trust. Hämtad 20 december ]. Covington, M. Davey, A. Institutionen för utbildning och färdigheter. Pedagogik och praktik: Undervisning och lärande i gymnasieskolan, enhet 6 modellering. London: Department for Education and Skills. Hämtad: 25 februari ].


Pedagogik och praktik: Undervisning och lärande i gymnasieskolan, enhet 7 frågeställning. Pedagogik och praktik: Undervisning och lärande i gymnasieskolan, enhet 8 förklarar. Pedagogik och praktik: Undervisning och lärande i gymnasieskolan, enhet 10 Grupparbete. Pedagogik och praktik: Undervisning och lärande i gymnasieskolan, enhet 11 Tekniker för aktivt engagemang. Pedagogik och praktik: Undervisning och lärande i gymnasieskolan, enhet 12 Bedömning för lärande. Didau, D. Tänk om allt du visste om utbildning var fel? Bancyfelin: Crown House Publishing. Gervis och Capel Capel e t. Abbott ed. Ordlistan för utbildningsreform. Hämtad 10 februari ]. Hattie, J.


Synligt lärande: En syntes av övermetaanalyser som rör prestation. Hamilton, D. Hämtad: 10 februari, ]. Herbart, J. F The Science of Education: dess allmänna principer härledda från dess syfte och världens estetiska uppenbarelse, översatt av H. London: Swann Sonnenschein. Brev och föreläsningar om utbildning: Av Johann Friedrich Herbart ; Översatt från tyska och redigerad med en introduktion av Henry M. och Emmie Felkin och ett förord ​​av Oscar Browning. London: Sonnenschein. Hirst, P. Vad är undervisning? Peters ed. Utbildningens filosofi. London: Routledge och Kegan Paul. Kant, I. Kant om utbildning Ueber pa? Översatt av A. Boston: D. Tillträde 10 oktober ].


Kansanen, P. Hudson et. Didadtik-Fachdidadtik som vetenskap s av läraryrket? Umeå Sverige: TNTEE Publications. Hämtad: 26 februari ]. Kirschenbaum, H. och Henderson, V. Carl Rogers läsare. London: Konstapel. Lieberman, M. Varför våra hjärnor är trådbundna för att ansluta. Oxford: Oxford University Press. Nuthall, G. Elevernas dolda liv. Wellington, Nya Zeeland: New Zealand Council for Educational Research. Ofsted Den gemensamma inspektionsramen: utbildning, färdigheter och tidiga år. London: Ofsted. Hämtad 28 maj, ]. Palmer, P. Modet att undervisa. San Francisco: Jossey-Bass. Smith, M. Vad är utbildning? En definition och diskussion. Uppslagsverket för pedagogik och informell utbildning. Snook, jag. Begrepp om indoktrinering: filosofiska uppsatser.


Wood, D. Handledningens roll i problemlösning. Journal of Child Psychiatry and Psychology , 17 2 , Wragg, E. och Brown, G. Förhör i gymnasieskolan. London: RoutledgeFalmer. Young, N. Zwozdiak-Myers, P. och Capel, S. Kommunicera med elever i Capel, S. org se Smith ACE-diagrammet är hämtat från Smith, M. Arbeta med unga i svåra tider Kapitel 1. Bild: Gruppprojekt av Brande Jackson. Flickr ccbyncnd2 licens. Hur man citerar detta stycke: Smith, M. Hämtat: infoga datum]. Senast uppdaterad den 24 augusti av infed. Gå till innehållet Gruppprojekt av Brande Jackson. Flickr ccbyncnd2 license I det här stycket utforskar Mark K Smith undervisningens natur - de stunder eller sessioner där vi gör specifika ingrepp för att hjälpa människor att lära sig speciella saker.


Detta för oss till definitioner som: Förmedla kunskap till eller instruera någon om hur man gör något; eller Få någon att lära sig eller förstå något genom exempel eller erfarenhet. Främja lärande För att förstå allt detta är det värt att vända sig till vad utbildningsfilosoferna säger. Hirst gör två mycket viktiga poäng. För honom bör undervisningen innebära: Att ge sig av med avsikten att någon ska lära sig något. Undervisning är bara undervisning om människor kan ta till sig det som lärs ut. Låt oss titta på nyckelelementen. Reflektera över vad som kan vara bra för alla och den värld vi lever i.


Planera sina insatser därefter. Det finns ett par problem som direkt uppstår av detta. Att lära sig särskilda saker Undervisning innebär att skapa en miljö och engagera sig med andra, så att de lär sig särskilda saker. En nyligen genomförd studie av Pew Research Center avslöjade att det amerikanska utbildningssystemet tar examen livslånga elever. Samma undersökning avslöjade också att över 72 procent av de förstnämnda har ägnat sig åt professionella lärandeaktiviteter vidare jobbrelaterad utbildning jämfört med endast 49 procent av de senare Horrigan, Rainie och Page. Dessa procentsatser visar att det amerikanska utbildningssystemet redan producerar akademiker som har fullt ut accepterat kulturen för livslångt lärande.


Fattigdom är en av de största bestämningsfaktorerna för utbildningsresultat och möjligheten till livslångt lärande. En studie från Pell Institute och University of Pennsylvania visade att klyftan mellan de fattiga och räckvidden har fortsatt att öka avsevärt. Studien fann att så sent som hade amerikaner i den lägsta inkomstklassen åtta gånger mindre sannolikhet att ha tagit examen från en grundexamen jämfört med de rikaste amerikanerna. Enkelt uttryckt, fattiga amerikaner är mindre benägna att ta examen än mindre överväga möjligheter till livslångt lärande.


Detta visar hur stor inverkan fattigdom kan ha på ett utbildningssystem och på utsikterna för livslångt lärande för vanliga medborgare. För att se hur fattigdom påverkar utbildning, finns det ett behov av att förstå hur fattigdom först påverkar ett barn. Barn från fattiga familjer är för det första mindre benägna att ha gått i förskola eller något annat liknande program som resulterar i lägre nivåer av skolberedskap, dåligt minne, uppmärksamhet och nyfikenhet bland sådana barn. Dessutom, när sådana barn växer upp och blir tonåringar och unga vuxna kommer de nästan alltid att drabbas av osäkerhet på grund av sin dåliga bakgrund och kanske inte har tillräcklig motivation för att slutföra den formella skolan, vilket leder till avhopp.


Detta innebär i sin tur att de är mindre benägna att fortsätta utbildning eller lära sig att förbättra sina färdigheter eftersom de kanske inte har medel, nyfikenhet eller behov av sådana former av livslång utbildning. Utbildning och social klass är mycket nära sammankopplade. Det betyder att de kan höja sin familjs sociala klass från låginkomst till medelinkomst eller höginkomst socioekonomisk klassificering. De med lägre utbildningsnivå är mindre benägna att uppnå sådana prestationer Looney och Greenstone. Återigen om en familj med låg inkomst kanske inte har råd med rätt sorts förskoleutbildning för att ge sitt barn en möjlighet att konkurrera med andra amerikanska barn på samma fot och kanske ta examen och hjälpa till att lyfta hans eller hennes familj ur fattigdom Looney och Greenstone.


Att göra fattigdomen till den cykel den är idag! Uniondale high school ligger i Nassau County, New York. Länet har en procentuell minoritetsinskrivning, 51 procent spansktalande och cirka 49 procent afroamerikanska. Cirka 64 procent av eleverna är berättigade till gratis eller reducerad lunch. Denna statistik är en ganska bra representation av den ekonomiska klassen i denna studentpopulation. Med andra ord är 64 procent av eleverna i låg- eller medelinkomstkategorierna. Situationen i denna skola följer den allmänna trenden. Jämfört med examensgraden i New York på 87 procent, tar endast 75 procent av studenterna examen i Uniondale. En betydande skillnad som bara kan tillskrivas det faktum att majoriteten av eleverna från gymnasiet kommer från en fattig bakgrund "Uniondale High School Profile".


Situationen är uppenbarligen svår. Det finns ett behov av policyändringar för att se till att fler och fler tar examen och fortsätter att lära sig efter examen. För att göra detta måste man bekämpa effekterna av fattigdom. Detta bör göras indirekt genom att öka anslagen för att hjälpa elever med dålig ekonomisk bakgrund att få en bra skolstart och för att ha samma sorts kvalitetslärare som elever i rika skoldistrikt har. Att hjälpa sådana elever genom skolan kommer inte bara att förbättra deras sannolikhet att ha pedagogisk och ekonomisk framgång, det kommer också att minska beroendet av välfärds- och socialtjänstprogram. Ju mer lärda de utexaminerade blir deras sannolikhet att fortsätta lära sig. Många akademiska institutioner främjar livslångt lärande.


Fördelarna med själva utbildningen och livslångt lärande är enorma inte bara för eleverna utan också för samhället i allmänhet. Fattigdom är ett av de största hindren för utbildningsresultat både lokalt och internationellt. Det minskar finansieringen till skoldistrikt, avskräcker elever och hindrar elever från att fortsätta utbildning. Genom att hjälpa studenter från fattiga bakgrunder att nå högre utbildningsnivåer kommer regeringen inte bara att förbättra deras försörjning utan också minska beroendet av sociala program och garantera en ljusare framtid för fler amerikaner genom att bryta fattigdomscykeln. Ju mer lärd man är, desto större är sannolikheten för hans eller hennes att fortsätta livslångt lärande.


Candy, Philip C. Oxford Dictionaries engelska. Horrigan, John, Lee Rainie och Dana Page. Livslångt lärande och teknologi. Pew Research Center, indikatorer för högre utbildningsandel i USA. Pell Institute och PennAHEAD undrar jag ofta varför vissa elever är bättre i skolan än andra. Vissa elever kämpar verkligen för att uppnå genomsnittliga betyg medan andra elever verkar utmärka sig med liten ansträngning. Jag uppmuntrades alltid att läsa och skriva av mina föräldrar och lärare som ett sätt att förbättra min läskunnighet. Tillsammans med bråk i skolan måste dagislärare bestämma om eleverna ska stanna på dagis eller gå vidare till första klass.


Barn kämpar med phonics, vilket är att låta och säga bokstäver och ord för att läsa så om eleven inte uppfyller kraven som de borde, speciellt med gemensam kärna, så kommer de med största sannolikhet att stanna kvar på dagis. Om läraren inte hade dessa avgörande färdigheter för undervisning då... Grundskollärare ansvarar för att skapa en produktiv inlärningsmiljö för alla barn i klassrummet. De disciplinerar illa uppförda elever och berömde dem som presterar bra i klassrummet. De deltar också regelbundet i konferenser och workshops för att hålla sina färdigheter uppdaterade och lära sig nya undervisningstekniker under hela läsåret.


Genom att ge läxor till eleverna blir de mer framgångsrika. Den vanligaste idén är att läxor hjälper eleven att granska lektionen och öva på de begrepp som behandlas under lektionen. Läxor hjälper också eleverna att förbereda sig för klassrumstester och förbättra sina färdigheter. Elever i lågstadiet och yngre som inte lär sig att läsa kommer att ha mer problem i gymnasiet att göra läxor. huffington-cite Läxor är utmärkta för föräldrar att se vad deras barn lär sig i skolan och hur väl deras barn förstår det. De kan skapa mentala bilder och manipulera bilder i sina sinnen. Montessorimatematikmaterial hjälper barn att forma dessa intellektuella bilder för att anpassa sig till koncepten och färdigheterna.


Barnet kommer att upprepa tills de känner att det inte finns något behov av att upprepa aktiviteter för upprepningens skull, eftersom de har lärt sig det. Det elementära barnet kräver material som erbjuder upprepning men med mer förändring. I takt med att Montessoriförskoleeleven kommer närmare och närmare att ha ett abstrakt sätt att lära sig, förkortas behovet för barnet att använda materialen under lång tid. Att använda internet i klassrummet är fördelaktigt eftersom de flesta internetresurser är informationstexter, vilket möjliggör enkel integrering av läsning och skrivning inom innehållsområden. Ett exempel är att låta eleverna undersöka ett ämne av intresse. Eleverna är mer motiverade att lära sig när de får välja sina egna ämnen.

No comments:

Post a Comment